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  1. Survivors, Liars, and Unfit Minds: Rhetorical Impossibility and Rape Trauma Disclosure.Stephanie R. Larson - 2018 - Hypatia 33 (4):681-699.
    This essay examines how disability interacts with gender in public discourse about sexual violence by investigating the ableist implications of two popular labels commonly applied to people who have experienced rape or sexual assault: survivors and liars. Using a rhetorical approach in conjunction with disability theory, I analyze how discourses of compulsory survivorship ask people who experience sexual assault to overcome disability and appear nondisabled, whereas rape‐hoax narratives frame others as mentally ill, mad, or irrational. Taken together, I argue, these (...)
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  • Ethical and Legal Implications of the Methodological Crisis in Neuroimaging.Philipp Kellmeyer - 2017 - Cambridge Quarterly of Healthcare Ethics 26 (4):530-554.
    Currently, many scientific fields such as psychology or biomedicine face a methodological crisis concerning the reproducibility, replicability, and validity of their research. In neuroimaging, similar methodological concerns have taken hold of the field, and researchers are working frantically toward finding solutions for the methodological problems specific to neuroimaging. This article examines some ethical and legal implications of this methodological crisis in neuroimaging. With respect to ethical challenges, the article discusses the impact of flawed methods in neuroimaging research in cognitive and (...)
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  • Helfen um jeden Preis? – Historisch fundierte Gründe für das Konzept des „kontrollierten individuellen Heilversuchs“ für risikoreiche „individuelle Heilversuche“ zur Behandlung einwilligungsunfähiger psychisch kranker Menschen.Dr med Annemarie Heberlein - 2013 - Ethik in der Medizin 25 (1):19-31.
    Die Behandlung von einwilligungsunfähigen psychisch kranken Menschen mit neuen Therapiemethoden ist insbesondere im Kontext des „individuellen Heilversuchs“, der als Anwendung wenig erprobter Therapieansätze im Rahmen von „ultima ratio“-Entscheidungen charakterisiert ist, mit ethischen Abwägungsproblemen verbunden. Diese bestehen aufgrund von Einschränkungen in der Handlungs- und Entscheidungsautonomie der betroffenen Patienten und, aufgrund eigen- oder fremdgefährdender Symptome der psychischen Krankheit selbst, insbesondere in der praktischen Umsetzung ethisch akzeptierter Modelle stellvertretender Entscheidung sowie in der Wahl des Bezugspunkts der Nutzen-Risiko-Analyse des intendierten Therapieverfahrens. Der Artikel untersucht (...)
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  • Helping at any cost?—Historically based arguments for the concept of “controlled individual treatment attempts”.Annemarie Heberlein - 2013 - Ethik in der Medizin 25 (1):19-31.
    ZusammenfassungDie Behandlung von einwilligungsunfähigen psychisch kranken Menschen mit neuen Therapiemethoden ist insbesondere im Kontext des „individuellen Heilversuchs“, der als Anwendung wenig erprobter Therapieansätze im Rahmen von „ultima ratio“-Entscheidungen charakterisiert ist, mit ethischen Abwägungsproblemen verbunden. Diese bestehen aufgrund von Einschränkungen in der Handlungs- und Entscheidungsautonomie der betroffenen Patienten und, aufgrund eigen- oder fremdgefährdender Symptome der psychischen Krankheit selbst, insbesondere in der praktischen Umsetzung ethisch akzeptierter Modelle stellvertretender Entscheidung sowie in der Wahl des Bezugspunkts der Nutzen-Risiko-Analyse des intendierten Therapieverfahrens. Der Artikel untersucht (...)
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  • On deciding to have a lobotomy: either lobotomies were justified or decisions under risk should not always seek to maximise expected utility.Rachel Cooper - 2014 - Medicine, Health Care and Philosophy 17 (1):143-154.
    In the 1940s and 1950s thousands of lobotomies were performed on people with mental disorders. These operations were known to be dangerous, but thought to offer great hope. Nowadays, the lobotomies of the 1940s and 1950s are widely condemned. The consensus is that the practitioners who employed them were, at best, misguided enthusiasts, or, at worst, evil. In this paper I employ standard decision theory to understand and assess shifts in the evaluation of lobotomy. Textbooks of medical decision making generally (...)
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