Results for 'E. Zuleta'

975 found
Order:
  1. Oswaldo Robles, "Filóso fos mexicanos del siglo XVI".E. Zuleta - 1952 - Philosophia (Misc.) 16:111.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  2. J. Roger, "Esquema del pensamiento francés de la postguerra". [REVIEW]E. Zuleta - 1952 - Philosophia (Misc.) 16:111.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  3.  7
    En el principio era la ética: ensayo de interpretación del pensamiento de Estanislao Zuleta.Alberto Valencia Gutiérrez - 2015 - Bogotá: Universidad del Valle, Programa Editorial.
  4. La creación poética. Madrid, Rialp 1964. 270 S. Rc: Table Ronde 204 (1965) 158-159 [Toro, A. Del]; Asomante 21, 4 (1965) 76 [Zuleta, E. de]. [REVIEW]J. M. Ibañez Langlois - 1965 - Augustinus 10:138.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  5.  8
    Reflexión en torno a los indicadores de impacto social en la investigación jurídica y socio-jurídica.Elvigia Cardona Zuleta - 2012 - Ratio Juris 7 (15):61-80.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  6.  1
    Lógica y crítica.Estanislao Zuleta - 1977 - [Bogotá]: Departamento de Publicaciones, Universidad del Valle.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  7. Marxismo y psicoanálisis.Estanislao Zuleta - 1985 - In Rubén Sierra Mejía (ed.), La Filosofía en Colombia, siglo XX. Bogotá, Colombia: Procultura.
  8. Resumen de filosofía.Celso T. Zuleta - 1912 - Lima,: Librería francesa científica, E. Rosay.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  9.  14
    El principio de beneficencia como articulador entre la teología moral, la bioética y las prácticas biomédicas.Luis Emilio López Vélez & Guillermo León Zuleta Salas - 2020 - Franciscanum 62 (174):1-30.
    A través del presente ejercicio investigativo y hermenéutico se busca proponer la beneficencia como principio articulador entre la Teología Moral de la Persona, la Bioética y las Prácticas Biomédicas, con el fin de salvaguardar al ser humano de forma integral y desde el ámbito interdisciplinar, frente a la manipulación y menoscabo de la persona en su: dignidad, status antropológico, verdad ontológica y trascendente, lo cual nos lleva a proponer alternativas, dadas las nuevas circunstancias por las que atraviesa la humanidad; y (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  10.  11
    Una reflexión bioética para la tecnociencia.Guillermo León Zuleta Salas - 2016 - Escritos 24 (53):467-481.
    El inteligente hombre Sin lugar a dudas el más extraordinario descubrimiento que ha hecho el hombre, de lo que de por sí le es innato, es la inteligencia. Una que empezó a ser humana cuando nuestros antepasados decidieron bajar de los árboles y, algún día, ya nutridos de raíces y de frutos secos con un alto valor proteínico, observaron que el palo y la piedra que llevaban en sus manos y a los que habían recurrido para defenderse, al darles unos (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  11. La participación democrática y su relación con la educación.Estanislao Zuleta - 2002 - Polis 2.
    El autor presenta la democracia como un concepto y espacio complejo, que precisa definición, y que nos exige dar la cara a sus dificultades –fragilidad, pluralidad de pensamientos, exigencia del respeto, amenaza del dogmatismo, entre otros. Luego la vincula a la educación, para preguntarse cómo la educación podría ser democrática; y postula que en la educación es importante adquirir el amor a vencer las dificultades reales.
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  12.  3
    Arte y filosofía.Estanislao Zuleta - 1986 - Medellín: Fundación Estanislao Zuleta.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  13.  13
    El concepto de orden jurídico en la teoría de Alchourrón y Bulygin.Hugo R. Zuleta - 2013 - Análisis Filosófico 33 (2):239-248.
    Con el objeto de dar cuenta de la dinámica del derecho, Alchourrón y Bulygin distinguen los conceptos de sistema jurídico y de orden jurídico. El primero hace referencia a un conjunto de enunciados que contiene todas sus consecuencias deductivas, entre las cuales hay normas cuyo contenido son actos coactivos. Se trata de una entidad estática. El orden jurídico, por su parte, es concebido como una secuencia de sistemas jurídicos enlazados por algún criterio de legalidad o validez, y conserva su identidad (...)
    Direct download (3 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  14.  2
    Ensayos sobre Marx.Estanislao Zuleta - 1987 - Medellín, Colombia: Editorial Percepción.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  15.  5
    Logica y Critica.Estanislao Zuleta - 1996 - Santiago de Cali: Programa Editorial Universidad del Valle.
  16.  26
    Lógica deóntica y verdad.Hugo R. Zuleta - 2006 - Análisis Filosófico 26 (1):115-133.
    El objeto principal de este trabajo consiste en discutir una propuesta de C. Alchourrón y A. Martino para hacer frente al problema de la fundamentación de la lógica deóntica, planteado por el dilema de Jørgensen. La propuesta criticada se basa en la idea de que no existe obstáculo alguno en compatibilizar la idea de que las normas carecen de valor de verdad con la idea de que poseen una lógica, una vez que se renuncia al "prejuicio filosófico" de que es (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  17. La fundamentación de las sentencias judiciales. Una crítica a la teoría deductivista.Hugo Zuleta - 2005 - Isonomía. Revista de Teoría y Filosofía Del Derecho 23:59-96.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  18. On Social Indifference.Hr Zuleta - 1986 - Rechtstheorie 17 (2):241-253.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  19. Retractación en caso de plagio.Guillermo Leon Zuleta Salas & Castrillón López - 2013 - Escritos 21 (47):593-594.
    El artículo con el título “Acerca de los progymnasmata” firmado con el nombre de Diony González Rendón fue publicado en la revista Escritos, vol. 16, No. 36 (enero-junio de 2008), pp. 260-282. Después de su publicación el día 10 de 0ctubre de 2012, el profesor Jose Antonio Fernández Delgado comunicó a la jefatura de la editorial UPB que este artículo era de su autoría y consideraba que era un plagio. En consecuencia, el profesor Delgado procedió a adjuntar las evidencias necesarias (...)
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  20.  12
    Sobre la idealización en la vida personal y colectiva y otros ensayos.Estanislao Zuleta - 1985 - Bogotá, Colombia: Procultura, Presidencia de la República.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  21.  2
    Teoría socialista de la educación: en las notas y apuntes de Antonio Gramsci.Eduardo Zuleta - 1988 - Mérida, Venezuela: Consejo de Publicaciones, Universidad de los Andes.
  22.  17
    Virilidad y minería; vaivenes entre la faena del cobre y el burdel.Jimena Silva-Segovia, Pablo Zuleta-Pastor & Estefany Castillo-Ravanal - 2021 - Hybris, Revista de Filosofí­A 12:177-205.
    The objective of the article is to problematize the marginal place of the sex trade in the order of mining work, articulated from the psychodynamics of labor policies. We work with critical discourse analysis with individual and group interviews with male miners and with women self-defined as sex workers, from the Antofagasta Region. We conclude that the sex trade and the work of sex workers have a central place in the reproduction of the mining workforce, along with it, the search (...)
    No categories
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  23. Paradigma dogmático y evolución científica.Enrique Zuleta Puceiro - 1982 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 22:277-304.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  24. Savigny y la teoría moderna de la interpretación.Enrique Zuleta Puceiro - 1978 - Anales de la Cátedra Francisco Suárez 18:199-218.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  25.  11
    Les formes élémentaires de la vie religieuse.Émile Durkheim - 1937 - Paris,: F. Alcan.
    Durkheim écrit ce livre avec un but double : d'abord il voulait expliquer ce qui crée une société, ce qui la tient ensemble ; ensuite il voulait éclaircir l'influence qu'a la société sur la pensée logique. Pour Durkheim, la religion est la clé utilisée pour déverrouiller ces deux problématiques.Dans ce livre, Durkheim argumente que les représentations religieuses sont en fait des représentations collectives : l'essence du religieux ne peut être que le sacré. Il est une caractéristique qui se trouve universellement (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   18 citations  
  26. The generality problem for reliabilism. E. Conee & R. Feldman - 1998 - Philosophical Studies 89 (1):1-29.
  27. Ontological Dependency.E. J. Lowe - 1994 - Philosophical Papers 23 (1):31-48.
  28.  57
    The elementary forms of the religious life.Émile Durkheim - 1926 - New York,: The Macmillan company. Edited by Joseph Ward Swain.
  29.  58
    Perfiles cromatográficos preliminares por GC-MS de algunas especies de plantas melastomatáceas.M. Isaza, José Hipólito, Lina Marcela Orozco, Diego Alejandro Rivera, Leidy Johanna Tapias, A. Ramírez, Luz Stella, C. Veloza, Luz Angela & Lina Marieth Zuleta - forthcoming - Scientia.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  30. Art, perception and reality.E. H. Gombrich, J. Hochberg & Black - 1975 - Revue Philosophique de la France Et de l'Etranger 165 (4):487-488.
     
    Export citation  
     
    Bookmark   30 citations  
  31. Elorduy, E.: "ammonio Sakkas. La Doctrina De La Creación Y Del Mal En Procio Y En El Pseudoareopagita".E. Lledó & Staff - 1960 - Revista de Filosofía (Misc.) 19 (73/74):274.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  32. Spatial perception: The perspectival aspect of perception.E. J. Green & Susanna Schellenberg - 2018 - Philosophy Compass 13 (2):e12472.
    When we perceive an object, we perceive the object from a perspective. As a consequence of the perspectival nature of perception, when we perceive, say, a circular coin from different angles, there is a respect in which the coin looks circular throughout, but also a respect in which the coin's appearance changes. More generally, perception of shape and size properties has both a constant aspect—an aspect that remains stable across changes in perspective—and a perspectival aspect—an aspect that changes depending on (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   18 citations  
  33. Michel Foucault: a research companion.Sverre Raffnsøe - 2016 - New York: Palgrave-Macmillan.
    With special emphasis on Foucault's many recently published lecture series this book provides an updated, comprehensive presentation of his most important diagnoses, his many ground-breaking analytical concepts as well as a systematic account of his unique conception of philosophy.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   2 citations  
  34. Les Épicuriens.Émile Lavielle - 1969 - [Paris,]: Bordas.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  35. Explanation Hacking: The perils of algorithmic recourse.E. Sullivan & Atoosa Kasirzadeh - forthcoming - In Juan Manuel Durán & Giorgia Pozzi (eds.), Philosophy of science for machine learning: Core issues and new perspectives. Springer.
    We argue that the trend toward providing users with feasible and actionable explanations of AI decisions—known as recourse explanations—comes with ethical downsides. Specifically, we argue that recourse explanations face several conceptual pitfalls and can lead to problematic explanation hacking, which undermines their ethical status. As an alternative, we advocate that explanations of AI decisions should aim at understanding.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  36. Filosofia︠ ︡ėpokhi Prosveshchenii︠a︡ v Belorussii.Ė. K. Doroshevich - 1971 - Minsk,: "Nauka i Texnika,".
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  37. Ėstetika antirazuma.Ėmilii︠a︡ Glagoleva - 1972 - [Moskva],: "Iskusstvo,".
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  38. Vrachebnai︠a︡ ėtika.Ėngelina Petrovna Chebotareva - 1970
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  39. Aniol Dovgird--myslitelʹ ėpokhi Prosveshchenii︠a︡.Ėngelʹs Konstantinovich Doroshevich - 1967
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  40. Onoranze a E. Paolo Lamanna.E. Paolo Lamanna (ed.) - 1968 - Firenze,: F. Le Monnier.
    No categories
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  41. Studi sul pensiero morale e politico di Kant.E. Paolo Lamanna - 1967 - Firenze,: F. Le Monnier.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  42. Determinat︠s︡ii︠a︡ ėvoli︠u︡t︠s︡ionnogo prot︠s︡essa.Ė. V. Volkova - 1971 - Minsk,: "Nauka i tekhnika,". Edited by A. I. Fili︠u︡kov & P. A. Vodopʹi︠a︡nov.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  43.  3
    Philosophy of the Anthropocene: the human turn.Sverre Raffnsøe - 2016 - Hampshire, UK: Palgrave-Macmillan.
    The Anthropocene is heralded as a new epoch distinguishing itself from all foregoing eons in the history of the Earth. It is characterized by the overarching importance of the human species in a number of respects, but also by the recognition of human dependence and precariousness. A critical human turn affecting the human condition is still in the process of arriving in the wake of an initial Copernican Revolution and Kant's ensuing second Copernican Counter-revolution. Within this landscape, issues concerning the (...)
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   1 citation  
  44. Ėtika nauki: sbornik obzorov i referatov.E. L. Grebenshchikova (ed.) - 2022 - Moskva: Rossiĭskai︠a︡ akademii︠a︡ nauk, Institut nauchnoĭ informat︠s︡ii po obshchestvennym naukam.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  45.  1
    Osnovy marksistsko-leninskoĭ ėtiki: [dli︠a︡ vuzov].E. M. Babosov & S. D. Laptenok (eds.) - 1974 - Minsk: Vyshi︠e︡ĭshai︠a︡.
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  46. Udivitelʹnai︠a︡ nauka ėstetika.Bėlla Aronovna Ėrengross - 1974
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  47. Religionsphilosophie: ein Studienbuch / von N. H. Søe. (Aus dem Dänischen übers. von Rosemarie Løgstrup.).Niels Hansen Søe - 1967 - Munchen: Ch. Kaiser.
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  48.  10
    Norma e forma.E. H. Gombrich - 1963 - Torino,: Edizioni di "Filosofia".
    Neste livro Gombrich discute as idéias e as posturas específicas que tiveram influência decisiva na prática da arte renascentista. Todos os estudos aqui reunidos tratam de algo a que se pode chamar clima renascentista de opiniões sobre a arte, além da influência desse clima sobre a prática e a crítica da arte.
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark  
  49.  9
    Shared Reality: What Makes Us Strong and Tears Us Apart.E. Tory Higgins - 2019 - Oup Usa.
    What makes us human is our special motivation to share with others how we feel, what we believe, and what we want to happen in the future. We want to share with others what is real about the world. Shared reality is crucial to what we believe--sharing is believing. It is central to our sense of self, what we strive for and how we strive. It is basic to how we get along with others. It brings us together in fellowship (...)
    No categories
    Direct download  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   3 citations  
  50.  45
    Reason and revelation in the middle ages.Étienne Gilson - 1938 - New York,: C. Scribner's sons. Edited by James K. Farge & William J. Courtenay.
    Etienne Gilson Reason and Revelation in the Middle Ages, first delivered as the Richard Lectures in 1937, was published in 1938 and became an immediate success. Not only does it contribute to a major question of debate in Christian, Jewish, and Islamic philosophy and religion in the medieval period but it also insists on the validity of truth obtainable through reason as well as revelation, on rational argument alongside religious faith. This message is as important in the twenty-first century as (...)
    Direct download (2 more)  
     
    Export citation  
     
    Bookmark   8 citations  
1 — 50 / 975