Results for 'Eva C. Keuls'

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  1.  45
    Eva C. Keuls: Plato and Greek Painting. Pp. Xv + 154; 4 Plates , 2 Text Figures. Leiden: Brill, 1978. Fl. 54.Martin Robertson - 1979 - The Classical Review 29 (2):317-317.
  2.  51
    Eva C. Keuls, "Plato and Greek Painting". [REVIEW]W. Joseph Cummins - 1982 - Journal of the History of Philosophy 20 (1):91.
  3.  33
    Plato and Greek Painting.Eva C. Keuls - 1978 - Brill.
    INTRODUCTION Any scholar undertaking to add yet another book title to the already virtually uncontrollable bibliography on Plato needs justification. ...
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  4.  2
    Classical Scholarship and Modern Critical Theory.Eva C. Keuls - 1998 - Apeiron 31 (4):377-386.
  5. Evaluating a Patient's Request for Life-Prolonging Treatment: An Ethical Framework.Eva C. Winkler, Wolfgang Hiddemann & Georg Marckmann - 2012 - Journal of Medical Ethics 38 (11):647-651.
    Contrary to the widespread concern about over-treatment at the end of life, today, patient preferences for palliative care at the end of life are frequently respected. However, ethically challenging situations in the current healthcare climate are, instead, situations in which a competent patient requests active treatment with the goal of life-prolongation while the physician suggests best supportive care only. The argument of futility has often been used to justify unilateral decisions made by physicians to withhold or withdraw life-sustaining treatment. However, (...)
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  6.  52
    Ist ein Therapieverzicht gegen den Willen des Patienten ethisch begründbar?Can withholding therapy against patients’ wishes be ethical?Eva C. Winkler - 2010 - Ethik in der Medizin 22 (2):89-102.
    Bei den meisten Patienten, die heute erwartet an einer unheilbaren Krankheit versterben, wird vor ihrem Tod eine bewusste Entscheidung zum Therapieverzicht getroffen. Während dem Therapieverzicht auf Wunsch des Patienten ein wichtiger Stellenwert in der medizinethischen Diskussion zukommt, hat der Umgang mit Forderung nach „unangemessener“ Maximaltherapie bislang weniger Beachtung gefunden. In einer empirischen Studie zur Einbeziehung von Patienten in Entscheidungen zum Therapieverzicht konnten wir zeigen, dass etwa ein Drittel der Patienten auch bei infauster Prognose Lebenszeit durch Maximaltherapie gewinnen möchte. Diese Patienten (...)
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  7.  34
    E. C. Keuls: Painter and Poet in Ancient Greece: Iconography and the Literary Arts. Pp. 430, 103 Figs. Stuttgart and Leipzig: B. G. Teubner, 1997. ISBN: 3-519-07636-5. [REVIEW]Simon Goldhill - 1998 - The Classical Review 48 (1):176-177.
  8.  39
    Münchner Leitlinie zu Entscheidungen am LebensendeMunich policy on end-of-life decisions.Eva C. Winkler, Gian Domenico Borasio, Peter Jacobs, Jürgen Weber & Ralf J. Jox - 2012 - Ethik in der Medizin 24 (3):221-234.
    Die Entscheidung für oder gegen lebensverlängernde Behandlungsmaßnahmen geht inzwischen der Hälfte aller Todesfälle in Europa voraus. Sie wird im klinischen Alltag häufig als ethische Herausforderung wahrgenommen, zudem sind unter Klinikern juristische Unsicherheiten und Fragen der korrekten Vorgehensweise verbreitet. Die hier vorgestellte Münchner Leitlinie zu Entscheidungen am Lebensende soll rechtliche Unsicherheit reduzieren, Klinikumsmitarbeiter für die ethische Dimension von Therapieentscheidungen am Lebensende sensibilisieren und ethisch begründete Entscheidungen fördern. Aus organisationsethischer Perspektive soll mit der Leitlinie eine Reflexion und Meinungsbildung zu einem ethisch relevanten (...)
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  9.  24
    Munich Policy on End-of-Life Decisions.Eva C. Winkler, Gian Domenico Borasio, Peter Jacobs, Jürgen Weber & Ralf J. Jox - 2012 - Ethik in der Medizin 24 (3):221-234.
    ZusammenfassungDie Entscheidung für oder gegen lebensverlängernde Behandlungsmaßnahmen geht inzwischen der Hälfte aller Todesfälle in Europa voraus. Sie wird im klinischen Alltag häufig als ethische Herausforderung wahrgenommen, zudem sind unter Klinikern juristische Unsicherheiten und Fragen der korrekten Vorgehensweise verbreitet. Die hier vorgestellte Münchner Leitlinie zu Entscheidungen am Lebensende soll rechtliche Unsicherheit reduzieren, Klinikumsmitarbeiter für die ethische Dimension von Therapieentscheidungen am Lebensende sensibilisieren und ethisch begründete Entscheidungen fördern. Aus organisationsethischer Perspektive soll mit der Leitlinie eine Reflexion und Meinungsbildung zu einem ethisch relevanten (...)
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  10. Wish-Fulfilling Medicine in Practice: A Qualitative Study of Physician Arguments.Eva C. A. Asscher, Ineke Bolt & Maartje Schermer - 2012 - Journal of Medical Ethics 38 (6):327-331.
    There has been a move in medicine towards patient-centred care, leading to more demands from patients for particular therapies and treatments, and for wish-fulfilling medicine: the use of medical services according to the patient's wishes to enhance their subjective functioning, appearance or health. In contrast to conventional medicine, this use of medical services is not needed from a medical point of view. Boundaries in wish-fulfilling medicine are partly set by a physician's decision to fulfil or decline a patient's wish in (...)
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  11.  33
    What is a good health check? An interview study of health check providers’ views and practices.Yrrah H. Stol, Eva C. A. Asscher & Maartje H. N. Schermer - 2017 - BMC Medical Ethics 18 (1):55.
    Health checks identify disease in people without symptoms. They may be offered by the government through population screenings and by other providers to individual users as ‘personal health checks’. Health check providers’ perspective of ‘good’ health checks may further the debate on the ethical evaluation and possible regulation of these personal health checks. In 2015, we interviewed twenty Dutch health check providers on criteria for ‘good’ health checks, and the role these criteria play in their practices. Providers unanimously formulate a (...)
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  12.  31
    The Regulation of Preimplantation Genetic Diagnosis (PGD) in the Netherlands and the UK: A Comparative Study of the Regulatory Frameworks and Outcomes for PGD.Eva C. A. Asscher - 2008 - Clinical Ethics 3 (4):176-179.
    Developments in biotechnology present difficult social and ethical challenges that need to be resolved by regulators among others. One crucial problem for regulators of new technologies is to ensure that regulation is both clear and sufficiently flexible to respond to new developments. This is particularly difficult to achieve in contentious fields such as medical biotechnology. In the European Union there is a divergence in the solutions to this problem which has lead to different regulatory frameworks for medical biotechnology. This paper (...)
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  13. Can Withholding Therapy Against Patients' Wishes Be Ethical?Eva C. Winkler - 2010 - Ethik in der Medizin 22 (2):89-102.
     
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  14.  7
    Personalized Medicine and Informed Consent: Clinical and Ethical Considerations for Developing a Best Practice Guideline for Biobank-Based Next Generation Sequencing in Oncology.Eva C. Winkler, Dominik Ose, Hanno Glimm, Klaus Tanner & Christof von Kalle - 2013 - Ethik in der Medizin 25 (3):195-203.
    ZusammenfassungDie rasanten technischen Fortschritte in der Genomforschung ermöglichen heute schon die Sequenzierung des einzelnen menschlichen Genoms in wenigen Tagen und zu vertretbaren Kosten. In der Krebsforschung ermöglicht die genetische Sequenzanalyse, zunehmend die Defekte zu identifizieren, die für das Tumorwachstum bei jedem einzelnen Patienten verantwortlich sind. Auf dieser Basis können zielgerichteter Therapien entwickelt werden. Diese Forschung wirft jedoch auch neue, ethische Fragen auf. Diesen normativen Fragen widmet sich in Heidelberg das interdisziplinäre EURAT Projekt mit dem Ziel, ethisch und rechtlich informierte Lösungen (...)
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  15.  31
    Personalisierte Medizin Und Informed Consent: Klinische Und Ethische Erwägungen Im Rahmen der Entwicklung Einer Best Practice Leitlinie Für Die Biobankbasierte Ganzgenomforschung in der OnkologiePersonalized Medicine and Informed Consent: Clinical and Ethical Considerations for Developing a Best Practice Guideline for Biobank-Based Next Generation Sequencing in Oncology.Eva C. Winkler, Dominik Ose, Hanno Glimm, Klaus Tanner & Christof von Kalle - 2013 - Ethik in der Medizin 25 (3):195-203.
    Die rasanten technischen Fortschritte in der Genomforschung ermöglichen heute schon die Sequenzierung des einzelnen menschlichen Genoms in wenigen Tagen und zu vertretbaren Kosten. In der Krebsforschung ermöglicht die genetische Sequenzanalyse, zunehmend die Defekte zu identifizieren, die für das Tumorwachstum bei jedem einzelnen Patienten verantwortlich sind. Auf dieser Basis können zielgerichteter Therapien entwickelt werden. Diese Forschung wirft jedoch auch neue, ethische Fragen auf. Diesen normativen Fragen widmet sich in Heidelberg das interdisziplinäre EURAT Projekt mit dem Ziel, ethisch und rechtlich informierte Lösungen (...)
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  16.  17
    Sollte es ein favorisiertes Modell klinischer Ethikberatung für Krankenhäuser geben? – Erfahrungen aus den USAWhich model of ethics consultation services best serves its goals? – Experiences from the USA.Eva C. Winkler - 2009 - Ethik in der Medizin 21 (4):309-322.
    ZusammenfassungIn den USA haben sich im Wesentlichen drei verschiedene Organisationsformen klinischer Ethikberatung entwickelt: der einzelne Berater, das große Komitee und das Beratungsteam teilweise mit Rückbindung an ein größeres Komitee. Bislang gibt es jedoch weder empirische Daten noch ein Ergebnis der anfänglichen theoretischen Diskussion, ob es ein favorisiertes Modell für die klinische Ethikberatung geben sollte und welches dieses sei. Dieser Artikel argumentiert, dass die Vorzüge, Nachteile und die Erfolgsfaktoren der verschiedenen Organisationsformen in Abhängigkeit von der Zielsetzung klinischer Ethikdienste bewertet werden müssen. (...)
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  17. Which Model of Ethics Consultation Services Best Serves its Goals? Experiences From the USA.Eva C. Winkler - 2009 - Ethik in der Medizin 21 (4):309-322.
     
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  18.  46
    Literature in Soviet-Occupied Germany.Eva C. Wunderlich - 1957 - Thought: Fordham University Quarterly 32 (3):338-366.
  19.  13
    Omnipresent Health Checks May Result in Over-Responsibilization.Yrrah H. Stol, Maartje H. N. Schermer & Eva C. A. Asscher - 2017 - Public Health Ethics 10 (1).
    Health checks identify disease in individuals without a medical indication. More and more checks are offered by more providers on more risk factors and diseases, so we may speak of an omnipresence of health checks. Current ethical evaluation of health checks considers checks on an individual basis only. However, omnipresent checks have effects over and above the effects of individual health checks. They might give the impression that health is entirely manageable by individual actions and strengthen the norm of individual (...)
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  20.  8
    Traits and Motives: Toward an Integration of Two Traditions in Personality Research.David G. Winter, Oliver P. John, Abigail J. Stewart, Eva C. Klohnen & Lauren E. Duncan - 1998 - Psychological Review 105 (2):230-250.
  21.  15
    Researchers' Duty to Share Pre-Publication Data: From the Prima Facie Duty to Practice.Christoph Schickhardt, Nelson Hosley & Eva C. Winkler - 2016 - In Brent Mittelstadt & Luciano Floridi (eds.), The Ethics of Biomedical Big Data. Switzerland: Springer. pp. 309-337.
    The purpose of this chapter is to offer an ethical investigation into whether researchers have a duty to share pre-published bio-medical data with the scientific community. The central questions of the chapter are the following: do researchers have a prima facie duty to share pre-published data? And if so, what stakes and aspects of a concrete situation need to be taken into consideration in order to assess whether and to what extent researchers’ prima facie duty to share data applies? We (...)
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  22.  10
    Wish-Fulfilling Medicine in Practice: The Opinions and Arguments of Lay People.Eva C. A. Asscher & Maartje Schermer - 2014 - Journal of Medical Ethics 40 (12):837-841.
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  23. Borrowed Tongues. Life Writing, Migration and Translation.Eva C. Karpinski - 2012
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  24.  14
    Kommentar I Zum Fall: „Therapiewunsch Ohne Grenzen?“.Christoph Schickhardt & Eva C. Winkler - 2014 - Ethik in der Medizin 26 (2):155-156.
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  25.  7
    Good Health Checks According to the General Public; Expectations and Criteria: A Focus Group Study.Yrrah H. Stol, Eva C. A. Asscher & Maartje H. N. Schermer - 2018 - BMC Medical Ethics 19 (1):64.
    Health checks or health screenings identify disease in people without a specific medical indication. So far, the perspective of health check users has remained underexposed in discussions about the ethics and regulation of health checks. In 2017, we conducted a qualitative study with lay people from the Netherlands. We asked what participants consider characteristics of good and bad health checks, and whether they saw a role for the Dutch government. Participants consider a good predictive value the most important characteristic of (...)
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  26.  21
    Reasons to Participate or Not to Participate in Cardiovascular Health Checks: A Review of the Literature: Table 1. [REVIEW]Yrrah H. Stol, Eva C. A. Asscher & Maartje H. N. Schermer - 2016 - Public Health Ethics 9 (3):301-311.
    Cardiovascular health checks test risk factors for cardiovascular disease. They are offered to improve health: in case of an increased risk, participants receive lifestyle advice and medication. With this review, we investigate what is known about the reasons why people do or do not test for CVD risk factors. To what extent do these reasons relate to health monitoring and/or improvement? And do reasons differ in different contexts in which health checks are offered? We conducted a literature search and included (...)
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  27.  19
    Sollte es ein favorisiertes Modell klinischer Ethikberatung für Krankenhäuser geben? – Erfahrungen aus den USA.Dr med Eva C. Winkler - 2009 - Ethik in der Medizin 21 (4):309-322.
    In den USA haben sich im Wesentlichen drei verschiedene Organisationsformen klinischer Ethikberatung entwickelt: der einzelne Berater, das große Komitee und das Beratungsteam teilweise mit Rückbindung an ein größeres Komitee. Bislang gibt es jedoch weder empirische Daten noch ein Ergebnis der anfänglichen theoretischen Diskussion, ob es ein favorisiertes Modell für die klinische Ethikberatung geben sollte und welches dieses sei. Dieser Artikel argumentiert, dass die Vorzüge, Nachteile und die Erfolgsfaktoren der verschiedenen Organisationsformen in Abhängigkeit von der Zielsetzung klinischer Ethikdienste (KED) bewertet werden (...)
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  28. Women and Moral Theory.Eva Feder Kittay, Carol Gilligan, Annette C. Baier, Michael Stocker, Christina H. Sommers, Kathryn Pyne Addelson, Virginia Held, Thomas E. Hill Jr, Seyla Benhabib, George Sher, Marilyn Friedman, Jonathan Adler, Sara Ruddick, Mary Fainsod, David D. Laitin, Lizbeth Hasse & Sandra Harding - 1989 - Rowman & Littlefield Publishers.
    To find more information about Rowman and Littlefield titles, please visit www.rowmanlittlefield.com.
     
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  29.  22
    Empfehlungen für die Dokumentation von Ethik-Fallberatungen.Uwe Fahr, Beate Herrmann, Arnd T. May, Antje Reinhardt-Gilmour & Eva C. Winkler - 2011 - Ethik in der Medizin 23 (2):155-159.
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  30.  10
    Patients' Perspectives on Care Pathways and Informed Shared Decision Making in the Transition Between Psychiatric Hospitalization and the Community.Eva W. Sather, Valentina C. Iversen, Marit F. Svindseth, Paul Crawford & Froydis Vasset - 2019 - Journal of Evaluation in Clinical Practice 25 (6):1131-1141.
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  31.  31
    Can Physicians Conceive of Performing Euthanasia in Case of Psychiatric Disease, Dementia or Being Tired of Living?Eva Elizabeth Bolt, Marianne C. Snijdewind, Dick L. Willems, Agnes van der Heide & Bregje D. Onwuteaka-Philipsen - 2015 - Journal of Medical Ethics 41 (8):592-598.
  32.  13
    Between Minimal and Greater Than Minimal Risk: How Research Participants and Oncologists Assess Data-Sharing and the Risk of Re-Identification in Genomic Research.Sebastian Schleidgen, Alma Husedzinovic, Dominik Ose, Christoph Schickhardt, Christof von Kalle & Eva C. Winkler - 2019 - Philosophy and Technology 32 (1):39-55.
    Data-sharing among genomic researchers is promoted for its potential to accelerate our understanding of the molecular basis of cancer. However, with genomic data sharing the risks of re-identifying study participants, revealing personal genomic information and data misuse might increase. This study aims at exploring perceptions of patients and physicians in Oncology regarding their assessment of the informational risks resulting from participating in whole genomic research studies in order to improve the informed consent process. For this purpose, we conducted a qualitative (...)
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  33.  10
    Do patients and research subjects have a right to receive their genomic raw data? An ethical and legal analysis.Christoph Schickhardt, Henrike Fleischer & Eva C. Winkler - 2020 - BMC Medical Ethics 21 (1):1-12.
    As Next Generation Sequencing technologies are increasingly implemented in biomedical research and care, the number of study participants and patients who ask for release of their genomic raw data is set to increase. This raises the question whether research participants and patients have a legal and moral right to receive their genomic raw data and, if so, how this right should be implemented into practice. In a first step we clarify some central concepts such as “raw data”; in a second (...)
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  34.  6
    MIT Lincoln Laboratory: Technology in the National Interest. Eva C. Freeman.Catherine Westfall - 1997 - Isis 88 (2):358-359.
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  35.  40
    The Joint Development of Hemispheric Lateralization for Words and Faces.Eva M. Dundas, David C. Plaut & Marlene Behrmann - 2013 - Journal of Experimental Psychology: General 142 (2):348.
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  36.  7
    Detecting Genuine and Deliberate Displays of Surprise in Static and Dynamic Faces.Mircea Zloteanu, Eva G. Krumhuber & Daniel C. Richardson - 2018 - Frontiers in Psychology 9.
  37.  14
    Effiziente medizinische Forschung oder gläserner Patient? Szenarien der Big Data Medizin – Ethische und soziale Aspekte der Datenintegration im Gesundheitswesen: Workshop, Köln, 14. September 2018.Katharina Beier, Christoph Schickhardt, Holger Langhof, Tobin Schumacher, Eva C. Winkler & Mark Schweda - 2019 - Ethik in der Medizin 31 (3):261-266.
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  38.  17
    Einfluss einer elektronischen Patientenakte auf das Arzt-Patienten-Verhältnis: eine systematische Übersicht der medizinethischen ImplikationenInfluence of electronic medical records on the physician–patient relationship: a systematic review of the medical and ethical implications.Felicitas Eckrich, Ines Baudendistel, Dominik Ose & Eva C. Winkler - 2016 - Ethik in der Medizin 28 (4):295-310.
    ZusammenfassungIn einem Modellprojekt soll durch die Einführung einer persönlichen, einrichtungsübergreifenden, elektronischen Patientenakte nicht nur die Behandlungskontinuität verbessert, sondern auch das Recht auf informationelle Selbstbestimmung dahingehend realisiert werden, dass jeder Patient zum Administrator einer Datencloud gemacht wird, die alle seine Gesundheitsdaten enthält. Eine systematische Literaturrecherche zum Thema „elektronische Patientenakten “ soll mögliche ethische Herausforderungen in Verbindung mit der oben genannten PEPA antizipieren. Von initial 2487 Publikationen wurden 51 Publikationen ausgewertet: 30 empirische Studien, 10 medizinethische Analysen und 11 Meinungspapiere. In den empirischen (...)
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  39.  10
    Zur Rolle und Verantwortung von Ärzten und Forschern in systemmedizinischen Kontexten: Ergebnisse einer qualitativen Interviewstudie.Sandra Fernau, Sebastian Schleidgen, Christoph Schickhardt, Ann-Kristin Oßa & Eva C. Winkler - 2018 - Ethik in der Medizin 30 (4):307-324.
    ZusammenfassungSystemmedizinische Ansätze zeichnen sich durch die Integration großer Datenmengen aus vielfältigen Datenquellen aus und führen systembiologische und medizinische Forschungsansätze mit informationswissenschaftlichen Methoden und prädiktiven Verfahren mathematischer Modellierung zusammen. Hieraus resultiert eine enge Kooperation von Ärzten und Naturwissenschaftlern, wobei insbesondere die Expertise nicht-ärztlicher Forscher zunehmend an Bedeutung für die Datenaufbereitung und -interpretation gewinnt. Aus ethischer Perspektive wirft diese Entwicklung Fragen nach der konkreten Gestaltung einer systemmedizinischen Zusammenarbeit sowie möglichen Rollenveränderungen und neuen Verantwortungszuschreibungen an Ärzte und nicht-ärztliche Forscher auf. Um diese Fragen (...)
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  40.  12
    Trust and Responsibility in Molecular Tumour Boards.David Merry, Christoph Schickhardt, Katja Mehlis & Eva C. Winkler - 2018 - Bioethics 32 (7):464-472.
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  41.  5
    Lessons Learned From Implementing a Responsive Quality Assessment of Clinical Ethics Support.Eva M. Van Baarle, Marieke C. Potma, Maria E. C. van Hoek, Laura A. Hartman, Bert A. C. Molewijk & Jelle L. P. van Gurp - 2019 - BMC Medical Ethics 20 (1):1-11.
    Background Various forms of Clinical Ethics Support have been developed in health care organizations. Over the past years, increasing attention has been paid to the question of how to foster the quality of ethics support. In the Netherlands, a CES quality assessment project based on a responsive evaluation design has been implemented. CES practitioners themselves reflected upon the quality of ethics support within each other’s health care organizations. This study presents a qualitative evaluation of this Responsive Quality Assessment project. Methods (...)
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  42.  5
    Thermai Expansion of Aluminium at Low Temperatures.Eva Huzan, C. P. Abbiss & G. O. Jones - 1961 - Philosophical Magazine 6 (62):277-285.
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  43.  16
    Disconnected – Impaired Interoceptive Accuracy and Its Association With Self-Perception and Cardiac Vagal Tone in Patients With Dissociative Disorder.Eva Schäflein, Heribert C. Sattel, Olga Pollatos & Martin Sack - 2018 - Frontiers in Psychology 9.
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  44.  72
    New Books. [REVIEW]C. J. F. Williams, Anthony Savile, Richard Norman, Robert Black, R. G. Swinburne, David Holdcroft, Eva Schaper, Thomas McPheron & Karl Britton - 1973 - Mind 82 (328):617-638.
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  45.  15
    Causal Explanatory Power.Benjamin Eva & Reuben Stern - 2019 - British Journal for the Philosophy of Science 70 (4):1029-1050.
    Schupbach and Sprenger introduce a novel probabilistic approach to measuring the explanatory power that a given explanans exerts over a corresponding explanandum. Though we are sympathetic to their general approach, we argue that it does not adequately capture the way in which the causal explanatory power that c exerts on e varies with background knowledge. We then amend their approach so that it does capture this variance. Though our account of explanatory power is less ambitious than Schupbach and Sprenger’s in (...)
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  46. "Interpreting Literature": Knox C. Hill. [REVIEW]Eva Schaper - 1967 - British Journal of Aesthetics 7 (3):292.
     
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  47.  52
    Causal Explanatory Power.Benjamin Eva & Reuben Stern - 2017 - British Journal for the Philosophy of Science:axy012.
    Schupbach and Sprenger introduce a novel probabilistic approach to measuring the explanatory power that a given explanans exerts over a corresponding explanandum. Though we are sympathetic to their general approach, we argue that it does not adequately capture the way in which the causal explanatory power that c exerts on e varies with background knowledge. We then amend their approach so that it does capture this variance. Though our account of explanatory power is less ambitious than Schupbach and Sprenger’s in (...)
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  48.  45
    A Comparison of Models Describing the Impact of Moral Decision Making on Investment Decisions.Eva Hofmann, Erik Hoelzl & Erich Kirchler - 2008 - Journal of Business Ethics 82 (1):171-187.
    As moral decision making in financial markets incorporates moral considerations into investment decisions, some rational decision theorists argue that moral considerations would introduce inefficiency to investment decisions. However, market demand for socially responsible investment is increasing, suggesting that investment decisions are influenced by both financial and moral considerations. Several models can be applied to explain moral behavior. We test the suitability of (a) multiple attribute utility theory (MAUT), (b) theory of planned behavior, and (c) issue-contingent model of ethical decision making (...)
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  49.  15
    "The Value Controversy in Sociology" by Dennis C. Foss. [REVIEW]Eva Stina Lyon - 1981 - Philosophy of the Social Sciences 11 (4):521.
  50.  50
    The Reading of Scientific Texts: Questions on Interpretation and Evaluation, with Special Reference to the Scientific Writings of Ludwik Fleck.Eva Hedfors - 2007 - Studies in History and Philosophy of Science Part C: Studies in History and Philosophy of Biological and Biomedical Sciences 38 (1):136-158.
    Ludwik Fleck is remembered for his monograph published in German in 1935. Reissued in 1979 as Genesis and development of a scientific fact Fleck’s monograph has been claimed to expound relativistic views of science. Fleck has also been portrayed as a prominent scientist. The description of his production of a vaccine against typhus during World War II, when imprisoned in Buchenwald, is legendary in the scholarly literature. The claims about Fleck’s scientific achievements have been justified by referring to his numerous (...)
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